De waarde van je personal brand

In de beautybranche is het ontzettend belangrijk dat klanten een klik met je hebben. Ze liggen bij je in de stoel, en dat zorgt voor een bepaalde kwetsbaarheid. Zij komen bij jou,
omdat ze zich fijn voelen bij jou en daardoor kwetsbaar durven te zijn. Die klik met jou is van wezenlijk belang, want als die er niet is gaan je klanten liever naar een ander.

Hetzelfde is ook waar, nieuwe klanten komen bij jou omdat ze jou een fijn persoon vinden. Die klik kun je realiseren door gebruik te maken van personal branding.

Personal branding: wat is dat?
Personal branding houdt eigenlijk in dat jij zelf je bedrijf bent of je eigen merk. Je hebt bepaalde karaktereigenschappen als persoon en die passen bij andere personen. Je ziet dan ook vaak dat je klanten op je lijken, omdat je die onbewust aantrekt. Door helemaal jezelf te zijn trek je mensen aan die bij je passen. Oftewel, waar het mee ‘klikt’.
Je moet jezelf dan ook als ‘merk’ gaan zien en je eigen merk creëren door je bewust te zijn
van wat je wil uitstralen. Bedenk hoe mensen jou moeten onthouden “oh dat is die
masseuse met die heerlijk zachte handen” als expert, maar ook als persoon “zij is altijd zo
attent en denkt echt met mij mee”. Dit zijn beide elementen van je personal brand en de
manier waarop je overkomt op je klanten.

Waarom is personal branding zo belangrijk?
Je personal brand is zo belangrijk omdat je enerzijds de mensen gaat aantrekken die je wilt
aantrekken door jezelf te laten zien. Daarnaast heb je een bepaald beeld bij je klanten
opgeroepen en zij zullen je dan ook promoten bij hun vrienden en familie wanneer ze in een
situatie komen dat ze aan je denken. Dan is je personal branding geslaagd!
Je personal brand gaat dus om het laten zien van wie jij bent als expert, maar ook als uniek
persoon. Je gaat mensen aantrekken die bij je passen en op je lijken. En heel eerlijk… zulke
klanten wil toch iedereen?Wees dus ook niet bang om jezelf te laten zien op bijvoorbeeld social media. Je hoeft echt niet je hele privéleven te laten zien, maar geef de kijker een indruk hoe je écht bent.

Wanneer je aan je personal brand gaat bouwen, ga je merken dat het echt
gaat werken!

XOXO
Manuela en Mariska van SlowBeauty Professional

Vond je dit artikel leuk? Deel het met onderstaande kanalen.

Laat een reactie achter

Scroll naar top